TIGHTEN UP 1 – mandag #FBTB

6. uge af #FraBabyTilBabe er igang, og vi har nu 5 TABATA videoer (en til hver dag, man.-fre.) til at få pulsen op med og sved på panden, som er dejligt overskuelige og ikke æder al tid i verden. Men vil vi gerne have endnu bedre resultater, skal der dét ekstra til. Så nu opgraderer vi med nye øvelser, med ren fokus på opstramning.

Tanken er at vi dagligt laver den TABATA video,  som hører til dagen (mandag om mandagen osv) og supplerer med en TIGHTEN UP video, mandag, onsdag og fredag. Der er lagt en “hviledag” ind imellem TIGHTEN UP videoerne, da de trods videoernes korte varighed, er hårde at udføre, og derved også virkelig kan mærkes. Det betyder at vi stadig ikke skal bruge oceaner af tid på at få det gjort, og det bør være muligt for de fleste, at kunne planlægge sig ud af at få gjort dét ekstra for sig selv hver anden dag, udover TABATA videoerne.

Jeg bliver ved med at sige det igen og igen, men det er utrolig vigtigt at de af jer som først hopper med nu, ser videoen med tips og nyttig viden ang. holdning under træning. Det ville være ærgerligt, hvis nogle af jer træner forkert og måske pådrog jer en skade. Så tag et hurtigt kig på den, så I kommer godt fra start.

Camilla guider os igennem, og husker os på at trække maven ind mod rygsøjlen for at holde vores core, spænde i balderne og skyde bækkenet fremad, så øvelserne ikke sætter sig forkert i lænden. Hun husker os på at holde skuldrene sænkede, og på ikke at holde vejret under øvelserne. Det har mange af os nemlig en tendens til, men gør vi det, gør vi det hele meget sværere for os selv, da musklerne ikke får den ilt de har brug for under øvelserne, og derfor føles endnu tungere end de reelt er. Så hav disse ting i mente.

I denne TIGHTEN UP video bruger vi karklude. Så hop lige i køkkenet og find 2 stks. frem, inden du begynder din work out om lidt

img_5027

Den første TIGHTEN UP video indeholder 2 øvelser, med udbygning så at sige. Før hver øvelse, forklarer Camilla hvordan øvelsen udføres, samtidig med at jeg viser det, hvorefter du og jeg sammen laver dem, med Camilla på sidelinjen.

I denne video skal vi igennem følgende øvelser, med sidevogn(e):

-Plié, for inderlår og baller

-Planke,  for core/mave

HUSK at strække ud efterfølgende, og lav så denne video efter dagens TABATA, mandag, onsdag og fredag i denne uge.

På mandag ligger TIGHTEN UP 2 videoen klar, som jeg vil anbefale jer at bruge næste uge på at lære at kende, så I feks. laver TIGHTEN UP 2, mandag og fredag, og TIGHTEN UP 1 onsdag. Ugen efter, kommer den 3. TIGHTEN UP video til fredag, som jeg på samme måde vil opfordre jer til at starte med om mandagen, efterfulgt af enten video 1 eller 2 om onsdagen og så igen video 3 om fredagen. Det burde give jer en chance for at lære øvelserne ordentligt at kende.

 Når det bliver lidt hårdt og viljen ikke helt er der, så husk på hvor stor en forskel det gør, bare at gøre lidt istedet for ingenting. Jeg synes også at det er hårdt, og har heller ikke altid lyst til at hive mig selv op i nakken og få det gjort. Men vi ved også alle, at når først det er overstået, så har vi det SÅ meget bedre med os selv. Så lad os sammen gi´ den max gas, og følg dagligt med på SnapChat (bugernavn : Szhirleys) i min #FraBabyTilBabe rejse på godt og ondt.

Bliv endelig ved med at hashtagge #FraBabyTilBabe på Instagram,  så kan vi nemlig fortsat følge med hos hinanden og inspirere og motivere <3

Jeg synes at I er så sindssygt seje, og er virkelig stolt over at så mange af jer får givet den én over nakken, og viser hvad selvdisciplin er! Så klap jer selv på skulderen, det er fanme godt gået!

Kommentarer

    • Randi
    • september 19, 2016
    Svar

    Jeg er kæmpe fan!!
    Har nu i en uge lavet 2 stk tabata videoer hver dag, og i dag for første gang med tighten up video også. Min mand har næsten altid aftenarbejde, og med en lille dame der ligger og sover kan jeg jo ikke lige løbe en tur eller tage forbi fitness centret – men disse kan i fin stil laves på stuegulvet mens hun sover. Eneste klage er musikken – jeg er nok til lidt mere “gang i den”, især under tabatavideoerne 🙂
    Super nice, mest fordi bare lidt sved på panden gør én så meget gladere og selvtilfreds.

      • Szhirley
      • oktober 2, 2016
      Svar

      Hvor er det fedt!!! Det er lige præcis derfor vi laver videoerne, så man kan gøre det derhjemme, lige når det passer en.
      Når du kender videoerne godt og selv husker på holdning og vejrtrækning under træningen, så mute musikken og sæt det på der får dig i godt humør og får dig til at fyre den maaaax af ;)))

Skriv kommentar