TABATA 4 : Torsdag #FBTB

Kære svesker, så er vi igang med 4. uge af #FraBabyTilBabe med endnu en video til vores forhåbentlig ømme kroppe. Det er virkelig dejligt at følge med i #FraBabyTilBabe hashtagget på Instagram og høre om jeres erfaring med videoerne indtil videre. Det gør mig rigtig glad og jeg håber at I vil blive ved, så vi fortsat kan inspirere og motivere hinanden <3

Jeg ved godt at jeg gentager mig selv, men det er utrolig vigtigt at dem af jer som først hopper med nu, ser videoen med tips og nyttig viden ang. holdning under træning. For vi vil nødigt have at nogle af jer træner forkert og måske pådrager jer en skade. Så tag et hurtigt kig på den, så I kommer godt fra start.

Camilla guider os igennem, og husker os på at trække maven ind mod rygsøjlen for at holde vores core, spænde i balderne og skyde bækkenet fremad, så øvelserne ikke sætter sig forkert i lænden. Hun husker os på at holde skuldrene sænkede, og på ikke at holde vejret under øvelserne. Det har mange af os nemlig en tendens til, men gør vi det, gør vi det hele meget sværere for os selv, da musklerne ikke får den ilt de har brug for under øvelserne, og derfor føles endnu tungere end de reelt er. Så hav disse ting i mente.

Videoen indeholder også 4 forskellige øvelser, som hver laves i ca. 20 sekunder af gangen, af to omgange.

Arme op-ned

Englehop – rør tæerne

Jump Lunges

Cross Jumping Jacks

HUSK at strække ud efterfølgende, og lav så denne video hver eller hver anden dag i denne uge, alt efter hvordan jeres kroppe tager det.

I næste uge kommer TABATA 5; FREDAG, som I kan kombinere med de første fire videoer. Video 1 om mandagen, 2 om tirsdagen, 3 om onsdagen, 4 om torsdagen og endelig nummer 5 om fredagen. Indtil da, kan I i denne uge lave TABATA 4 i dag mandag, lave TABATA 1 imorgen -tirsdag, TABATA 2 onsdag, TABATA 3 om torsdagen, og igen TABATA 4 om fredagen. Sådan blander vi videoerne, indtil vi fra næste uge, har alle 5 Tabata videoer, dvs. et træningsprogram til hver dag.

Go´ træning. Giv lige jer selv et klap på skulderen. I er mega seje!

Kommentarer

    • Emilie
    • september 1, 2016
    Svar

    Elsker virkelig de her videoer! Har lavet dem i et par uger sådan ca hver dag, nu er jeg begyndt at tage to hver gang og vildt nok får man jo pulsen vildt meget op 🙂 jeg er fan! Dog har jeg ikk helt lagt det usunde væk endnu, men kan være det kommer Så igen tak for en god blog og en inspirerende snap chat, den gør mig altså vildt glad PS. Man kan vel godt fortsætte træningen herpå, hvis man skulle komme i den heldige situation at blive gravid igen ik? Et virtuelt kram herfra ☺️

      • Szhirley
      • september 2, 2016
      Svar

      Hv or er det bare MEGA fedt at høre! Juhuuuuu, og i øvrigt som du siger, så skal det med den sunde mad vel nok komme, når du med videoerne forhåbentlig bliver endnu mere motiveret. En ting ad gangen ikk 😉
      Ifht. træning og graviditet, så siger man jo faktisk at der er flere fordele, så som at man hurtigere kommer tilbage i form efterfølgende, man skulle i nogle tilfælde også kunne få en nemmere fødsel osv. Men kroppen begrænses jo selvfølgelig helt naturligt, og det er derfor vigtigt kun at gøre det som føles rigtigt under graviditeten, så man ikke lider overlast.
      Et virtuelt kram lige tilbaws til dig 😉

Skriv kommentar